הרב עמאר - יריעות המשכן ירמזו אל עניינים עליונים ונשגבים

PDF הדפסה דוא
יריעות המשכן ירמזו אל עניינים עליונים ונשגבים

יריעות המשכן ירמזו אל עניינים עליונים ונשגבים ואפשר שיש בזה רמז ליחודי שמות וצירופם, שעשו עשר יריעות כנגד עשר ספירות חכמה בינה ודעת, חסד גבורה ותפארת, נצח הוד יסוד ומלכות. ומנה ארבעה סוגים והם: שש משזר, ותכלת, וארגמן, ותולעת שני. הרי ארבעה סוגים, (ומ"ש כרובים היינו שיעשו אותם צורת כרובים מעשה אומן כמבואר בתרגומים). וארבעה רומז לארבע אותיות הוי'ה או ארבע אותיות אהי'ה, או ארבע אותיות אדנות. עוד אמר ארך היריעה האחת שמנה ועשרים באמה, וידוע דהמלא דמלא דכל אחד מהשמות הנ"ל, (בכל שם מהנ"ל יש ארבע אותיות וכשהם מלאים יש בהם עשר אותיות, כגון יו"ד, ה"א, וא"ו, ה"א. ומלא דמלא הוא, שממלאים גם אותיות המילוי, כגון יו'ד: עושים, יו"ד וא"ו דל"ת, וכשתמלא כל אותיות המילוי, תמצא שמילוי המילוי יש בו כ"ח אותיות). יש בו כ"ח אותיות, והם שמנה ועשרים באמת. ורחב ארבע באמה, אפשר שהם הפשוט של השם שהוא ארבעה אותיות.

ומ"ש ויחבר את חמש היריעות וגו', וחמש היריעות אחת אל אחת, אפשר שרומז לחמשה חסדים וחמש גבורות, שכל חמשה הם מחוברות אחת אל אחת.