וְשָׁמַרְתָּ אֶת הַחֻקָּה הַזֹּאת לְמוֹעֲדָהּ מִיָּמִים יָמִימָה. (יג-י)
פירש הרשב"ם ז"ל, "החוקה", חוקת הפסח. עכ"ל. ונעלמו מעיני קדשו דברי תרגום יונתן בן עוזיאל, שכתב: ותנטור ית קימא הדא בתפילי, לזימנא דחזי לה ביומי עובדא. דהרשב"ם ז"ל פי' דקאי אפסח, שרק הוא בא משנה לשנה, והוא מהגמרא דמנחות (לו, ב), דזה בודאי אי אפשר להעמידו במצות תפילין, אבל בתרגום יונתן בן עוזיאל פירשו בתפילין, ופירש מימים ימימה בימות החול שהם ימות העבודה. ומפירושו של ר"י בעל הטורים נראה דקאי נמי אתפילין ואזיל בשיטת תרגום יוב"ע, שכן כתב וז"ל, למועדה מלא וי'ו לומר לך ששה ימים בשבוע חייב בתפילין, ויש ששה ימים מועד שאין בהם תפילין, והן פסח עצרת ר"ה ויוה"כ, סוכות ושמיני עצרת, ע"כ, (ולא הזכיר חוה"מ כלל כנראה דהוא מכת המחייבים תפילין בחול המועד).
|