מסמיכות הפסוק המספר על גדלותו והתעצמותו של יצחק, לבין פגיעת פלשתים בבארות, וביצחק עצמו, שאבימלך מגרשו מארצו. נראה שהיא תוצאה של התגדלותו, ומפורש כתוב ויקנאו אתו פלשתים.
ואמנם עדיין צריך להבין, מה הועילו "ליצני הדור" באומרם מאבימלך נתעברה שרה. והלא בעצם לידת שרה כבר היה נס עצום שאשה זקנה כשרה אמנו שהיתה בת תשעים שנה, והיתה ידועה כעקרה כל ימיה, ועכשיו ילדה גם הניקה בנים שרה, וזה הוא עיקר הנס, ודבר זה אינו ניתן להכחשה, א"כ מה פעלו אותם ליצנים באמרם מאבימלך נתעברה שרה.
ופירש רש"י ז"ל (שם), שהיו ליצני הדור אומרים, מאבימלך נתעברה שרה, שהרי כמה שנים שהיתה עם אברהם ולא נתעברה הימנו, מה עשה הקב"ה צר קלסתר פניו של יצחק דומה לאברהם, והעידו הכל אברהם הוליד את יצחק. וזהו שכתב כאן יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק. שהרי עדות יש שאברהם הוליד את יצחק. עכ"ל (ומקור הענין במדרש תנחומא פרשת תולדות).