וַיְצַו אוֹתָם וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֲנִי נֶאֱסָף אֶל עַמִּי קִבְרוּ אֹתִי אֶל אֲבֹתָי אֶל הַמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה עֶפְרוֹן הַחִתִּי, בַּמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי מַמְרֵא בְּאֶרֶץ כְּנָעַן אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת הַשָּׂדֶה מֵאֵת עֶפְרֹן הַחִתִּי לַאֲחֻזַּת קָבֶר, שָׁמָּה קָּבְרוּ אֶת אַבְרָהָם וְאֵת שָׂרָה אִשְׁתּוֹ שָׁמָּה קָבְרוּ אֶת יִצְחָק וְאֵת רִבְקָה אִשְׁתּוֹ וְשָׁמָּה קָבַרְתִּי אֶת לֵאָה: (מט, כט-לא)
שמעתי בשם הגאון הקדוש רבינו מאיר אביחצירא זיע"א משם אביו הקדוש המלוב"נ קדוש ישראל זיע"א, שהקשה, איך ביקש יעקב אבינו שיקברוהו עם אבותיו, והא אין קוברין צדיק גדול עם מי שפחות ממנו במעלה (ראה טוש"ע יו"ד שסב, ה), ויעקב אבינו הוא בחיר שבאבות כמו שנאמר בו ויבא יעקב שלם (בראשית לג, יח).
ותירץ על פי מה שמצינו ביעקב (בראשית מט, לג), ויגוע ויאסף אל עמיו, ואמרו רבותינו (תענית ה, ב), יעקב אבינו לא מת, שהרי לא נזכרה בו לשון מיתה, וכ"כ רש"י ז"ל (בראשית מט, לג). ועל פי זה אתי שפיר, כי הן נודע דגדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם (חולין ז, ב). אבל יעקב אבינו "לא מת", וממילא לא נוספה לו גדולה זו, וא"כ הוא באותה מעלה כאבותיו, ולכן שפיר צוה שיקברוהו עמהם. ודפח"ח ש"י.