הדפסה
בעניינים הנ"ל

וַיַּעַשׂ לֻלְאֹת תְּכֵלֶת עַל שְׂפַת הַיְרִיעָה הָאֶחָת מִקָּצָה בַּמַּחְבָּרֶת כֵּן עָשָׂה בִּשְׂפַת הַיְרִיעָה הַקִּיצוֹנָה בַּמַּחְבֶּרֶת הַשֵּׁנִית, חֲמִשִּׁים לֻלָאֹת עָשָׂה בַּיְרִיעָה הָאֶחָת וַחֲמִשִּׁים לֻלָאֹת עָשָׂה בִּקְצֵה הַיְרִיעָה אֲשֶׁר בַּמַּחְבֶּרֶת הַשֵּׁנִית מַקְבִּילֹת הַלֻּלָאֹת אַחַת אֶל אֶחָת: (לו, יא-יב)

ולפי האמור לעיל בפסוקים הקודמים לזה, י"ל שהחמשים לולאות הם חמשים שערי בינה. וחמשים הלולאות שביריעה האחת רומזים לאמא עלאה, וחמשים לולאות אשר בשפת היריעה השנית, הם תבונה.

[ועדיין צריך להבין לְמָה ירמזו חמשים קרסי זהב שבפסוק י"ג] (א"ה יבח"ר ס"ט, אולי יש לפרש כעין מה שפירש מהר"י חיים ז"ל בנו של הרב בא"ח בספרו ציצים ופרחים, שכ' חמשים לולאות רמז לה' גבורות וה' חסדים שכל אחת כלולה מי',ורמז בזה שע"י חו"ג מתחברים זו"נ, וז"ש "והיה" אותיות הויה שהוא ז"א, "המשכן" שהוא המלכות, אחד, ע"ש).